Статут











ЗАТВЕРДЖЕНО                                         рішення сорок першої_сесії (перше пленарне засідання) Гадяцької міської ради сьомого скликання
06 грудня 2018 року













СТАТУТ
 Оснягівського закладу загальної середньої освіти
І ступеня
Гадяцької міської ради  
Полтавської області



























м. Гадяч, 2018

І. Загальні положення

1.1.Оснягівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Гадяцької міської ради Полтавської області (далі – Оснягівський ЗЗСО І ст. або заклад загальної середньої освіти) є комунальним закладом освіти Гадяцької міської ради Полтавської області, діяльність якого спрямована на реалізацію основних завдань початкової школи.
1.2. Внесення змін до Статуту Оснягівської загальноосвітньої школи              І ступеня Гадяцької районної ради Полтавської області, шляхом викладення його в новій редакції, та зміна назви закладу на Оснягівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Гадяцької міської ради Полтавської області зумовлені прийняттям рішень тридцять восьмою сесією Гадяцької міської ради сьомого скликання від  19 вересня 2018 року «Про добровільне приєднання до територіальної громади міста обласного значення» та «Про утворення старостинського округу Гадяцької міської об’єднаної територіальної громади».
1.3.Визначення термінів, що вживаються в Статуті:
- Засновник – Гадяцька міська рада Полтавської області (далі – Засновник);
- Орган управління – відділ освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради Полтавської області;
- Керівник Оснягівського ЗЗСО І ст. (завідувач) – уповноважена особа, яка здійснює управління Оснягівським ЗЗСО І ст., є представником закладу загальної середньої освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень. За  керівництво закладом одному  із  вчителів,  провадиться  доплата  в  розмірі 25  відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).
- Вищий колегіальний орган громадського самоврядування – загальні збори (конференція) Оснягівського ЗЗСО І ст.
- Колегіальний орган громадського самоврядуваннярада Оснягівського ЗЗСО І ст., яка діє у  період між конференціями.
- Колегіальний орган управління – педагогічна рада Біленченківського ЗЗСО І-ІІ ст.. Гадяцької міської ради Полтавської області, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальним законом.
- Наглядова (піклувальна) рада – це  орган   самоврядування,   який формується з представників органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ,  організацій,  окремих  громадян  з метою   залучення   громадськості  до  вирішення  проблем  освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи Оснягівського ЗЗСО І ст. (до її складу не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу загальної середньої освіти).
1.4. Діяльність Оснягівського ЗЗСО І ст. – провадиться відповідно до Конституції України, Законів України «Про  освіту»,  «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації освітнього процесу», «Про охорону дитинства», «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих актів України, постанов Верховної Ради України, актів Президента України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, нормативно-правових актів Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації, рішень Гадяцької міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, розпорядчих документів відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради та цього Статуту.
Повна назва: Оснягівський заклад загальної середньої освіти І ступеня Гадяцької міської ради Полтавської області.
Скорочена назва: Оснягівський ЗЗСО І ст.
1.5. Юридична адреса закладу освіти: 37316, Полтавська область,  Гадяцький район, с. Осняги, вул. Комарова, буд. 38.                                   
1.6. Оснягівський ЗЗСО І ст. є юридичною особою, має печатку, код ЄДРПОУ, бланк зі своїм повним найменуванням та реквізитами.
1.7. Оснягівський ЗЗСО І ст. є неприбутковою організацією.
Заклад загальної середньої освіти має право від свого імені укладати угоди, набувати майнових і немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у суді.
1.8. Оснягівський ЗЗСО І ст. самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та цим Статутом;
1.9. Заклад загальної середньої освіти несе відповідальність перед Засновником, Органом управління, суспільством та державою за забезпечення рівня загальної середньої освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу, безпечні умови освітньої діяльності, дотримання державних стандартів освіти, дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами, дотримання фінансової дисципліни.
1.10. Засновник здійснює повноваження, визначені Законами України та іншими нормативно-правовими документами.
Засновник закладу загальної середньої освіти:
-                надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування;
-                здійснює фінансування закладу загальної середньої освіти, утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
-                приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію закладу загальної середньої освіти у порядку, визначеному законодавством та забезпечує здобувачам освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
-                забезпечує відповідно до законодавства створення в закладу загальної середньої освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;
-                опікується питаннями харчування та медичного обслуговування дітей;
-                затверджує Статут закладу загальної середньої освіти, за поданням Органу управління вносить до нього зміни або затверджує нову редакцію;
-                укладає контракт з керівником закладу загальної середньої освіти;
-                здійснює контроль за виконанням делегованих повноважень Органом управління.
1.11. В оперативній діяльності Оснягівський ЗЗСО І ст. підпорядковується відділу освіти, молоді та спорту Гадяцької міської ради (далі – Орган управління).
1.12. Засновник делегує Органу управління такі свої повноваження:
- за поданням Засновника, вищого колегіального органу громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти або педагогічної ради, або за власною ініціативою дострокове розірвання контракту із керівником закладу загальної середньої освіти з підстав, визначених законодавством про працю, чи за порушення статуту Оснягівського ЗЗСО І ст. та умов контракту;
- затвердження кошторису закладу загальної середньої освіти;
- затвердження фінансового звіту закладу загальної середньої освіти у порядку, визначеному законодавством;
- здійснення контролю за господарською діяльністю закладу загальної середньої освіти;
- здійснення контролю за дотриманням статуту закладу загальної середньої освіти;
- здійснення контролю за матеріально-технічними та санітарно-гігієнічними умовами діяльності закладу загальної середньої освіти відповідно до нормативів, встановлених законодавством.
1.13. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
1.14. Головним завданням закладу загальної середньої освіти є:
забезпечення формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
- вільне володіння державною мовою;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності, повязані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність;
- уміння висловлювати власну думку усно та письмово;
- критичне та системне мислення;
- здатність логічно обгрунтовувати позицію;
- творчість;
- ініціативність;
- вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розвязувати проблеми;
- здатність співпрацювати з іншими людьми.
1.15. Заклад загальної середньої освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.16. Заклад загальної середньої освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
1.16.1 безпечні умови освітньої діяльності;
1.16.2 дотримання державних стандартів освіти;
1.16.3 дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
1.16.4 дотримання фінансової дисципліни.
1.17. Відповідно до Конституції України та Закону України «Про освіту» мова навчання і виховання дітей у закладі загальної середньої освіти – державна (українська).
1.18. Заклад загальної середньої освіти має право:
1.18.1 визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із Засновником;
            визначати варіативну частину освітньої програми;
1.18.2 в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні освітні програми;
1.18.3. спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
1.18.4 використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
 1.18.5 бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
1.18.6 отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
1.18.7 розвивати власну соціальну базу;
1.18.8 здійснювати обробку персональних даних, що містяться в зареєстрованих базах даних, з метою забезпечення реалізації трудових відносин, відносин у сфері управління людськими ресурсами, зокрема, кадровим потенціалом, адміністративно-правових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку, у сфері економічних, фінансових послуг та страхування, відносин у сфері охорони здоров’я, освіти та інших відповідно до чинного законодавства України.
1.19. Права та обов'язки працівників закладу загальної середньої освіти визначаються посадовими інструкціями, що розробляються відповідно до типових кваліфікаційних характеристик з врахуванням умов роботи закладу.
1.20. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними працівниками Оснягівського ФАПу, згідно заключених угод.
1.21. У Оснягівському ЗЗСО І ст. встановлюється мережа класів на основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти.

ІІ. Організація освітнього процесу Оснягівського ЗЗСО І ст.

2.1. Оснягівський ЗЗСО І ст. планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані відображаються найголовніші питання роботи закладу загальної середньої освіти, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи схвалюється педагогічною радою закладу.
2.2. Основним документом, який регулює освітній процес, є освітня програма, що складається на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини.
Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти.
2.3. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
2.4. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
2.5. Освітня програма, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребує окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
2.6. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.7. Відповідно до освітньої програми (навчального плану) педагогічні працівники закладу загальної середньої освіти самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.8. Заклад здійснює освітній процес за денною формою навчання.
2.9. Індивідуальне навчання організовується відповідно до Положення про індивідуальне навчання у системі загальної середньої освіти.
2.10. Мережа класів у Оснягівському ЗЗСО І ст. формується на підставі нормативів їх наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв та санітарно-гігієнічних умов для здійснення освітнього процесу.
2.11. Прийом учнів до всіх класів закладу освіти здійснюється на безконкурсній основі відповідно до території обслуговування. Учні, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу за наявності вільних місць у відповідному класі.
2.12. Прийом здобувачів освіти (учнів) здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
2.13. Прийом учнів до закладу загальної середньої освіти проводиться до 25 серпня згідно з наказом керівника, що видається на підставі особистої заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також копії свідоцтва про народження дитини та медичної довідки установленого зразка. документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби здобувач освіти може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. Переведення учнів до іншого закладу загальної середньої освіти здійснюється за наявності особової справи здобувача освіти встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.14. Поділ класів на групи на уроках з окремих предметів у закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України у погодженні з Міністерством фінансів України.
2.15. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.
Навчальні заняття розпочинаються 01 вересня у День знань і закінчуються до 31 травня, але не пізніше 01 липня наступного року. Навчальні заняття розпочинаються лише за наявності акта, що підтверджує готовність приміщення школи до роботи в новому навчальному році. Тривалість навчального року обумовлюється виконанням навчальних програм з усіх предметів. Навчальний рік поділяється на семестри згідно з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України. Його тривалість у 1-4 класах – 35 тижнів.
2.16. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.17. Керівництвом закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.18. Тривалість уроків у школі становить: у 1 класі – 35 хв., у 2-4 – 40 хв. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою.
2.19. У школі встановлюється така тривалість перерв між уроками: 1 перерва – 20 хв., 2 перерва – 20 хв., 3 перерва – 10 хв.
2.20. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою закладу освіти і затверджується керівником.
Тижневий режим роботи закладу загальної середньої освіти затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, інші позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом, та спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.21. Під час екологічного лиха органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу загальної середньої освіти, який погоджується з органами санітарно-епідеміологічної служби.
2.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.23. У закладі загальної середньої освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, з врахуванням рекомендацій, щодо оцінювання в початковій ланці.
У документі про освіту (табелі успішності) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.24. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.25. Порядок переведення і випуск учнів Оснягівського ЗЗСО І ст. визначається   Порядком переведення учнів загальноосвітніх навчальних закладів до настпупного классу.
2.26. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів  у системі загальної середньої освіти.
2.27. За  успіхи у навчанні для здобувачів освіти встановлюються така форма морального і матеріального заохочення як похвальний лист.
2.28. Заклад загальної середньої освіти  за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
2.29. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються Міністерством освіти і науки України.
2.30. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції проведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.31. У закладі загальної середньої освіти здійснюється тематичний облік знань і навичок учнів. Система оцінювання навчальної діяльності учнів – стимулююча. У 1 класі допускається словесна характеристика знань, умінь і навичок здобувачів освіти. У наступних класах оцінювання знань відбувається у відповідності з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.


III. Учасники освітнього процесу Оснягівського ЗЗСО І ст.

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти є:  здобувачі освіти (учні); педагогічні працівники; батьки або особи, які їх замінюють; інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.
3.2. Права і обов’язки, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Здобувачі освіти (учні) мають право на:
3.3.1 вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
3.3.2 індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих закладом освітніх програм, методів і засобів навчання;
3.3.3 якісні освітні послуги;
3.3.4 справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
3.3.5 відзначення у спіхів у своїй діяльності;
3.3.6 свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової та науково-техгнічної діяльності, тощо;
3.3.7        повагу людської гідності;
3.3.8 користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною та лікувально-оздоровчою базою закладу;
3.3.9 доступ до інформаційних ресурсів і комунукацій, що використовуються в освітньому процесі;
3.3.10 участь у роботі органів громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти;
3.3.11 участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
3.3.12 захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
3.3.13 безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
3.3.14 інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.4. Здобувачі освіти (учні) зобов’язані:
3.4.1 виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
3.4.2 поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

3.4.3 відповідально та дбайливо ставитися до власного здоровя, здоров’я оточуючих, довкілля; дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;
3.4.4 Педагогічну діяльність у закладі загальної середньої освіти здійснюють особи, які працюють на посадах педагогічних працівників;
3.4.5 На посади педагогічних працівників приймаються особи, фізичний та психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та які мають освітню кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників;
3.4.6 Особам, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за педагогічною спеціальністю, школа присвоює професійну кваліфікацію педагогічного працівника. Педагогічна освіта передбачає підготовку особи, результатом якої є набуття компетентностей зі спеціальності, педагогіки, психології, у тому числі шляхом проходження педагогічної практики, необхідних для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку особистості, у тому числі осіб з особливими потребами, моніторингу педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду, проведення освітніх вимірювань, застосування освітніх технологій і методів навчання, ефективних способів взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
3.4.7 Особи, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника терміном на один рік. Професійна кваліфікація педагогічного працівника таким особам може бути присвоєна закладом вищої чи післядипломної освіти або відповідним кваліфікаційним центром після одного року роботи на посадах педагогічних працівників, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, за умови успішного складення кваліфікаційного іспиту відповідно до кваліфікаційних вимог до педагогічного працівника.
3.5. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту» та іншими законодавчими актами.
3.6. Педагогічні працівники мають право на:
3.6.1 академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
3.6.2        педагогічну ініціативу;
3.6.3 розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
3.6.4 користування навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу;
3.6.5 підвищення кваліфікації, перепідготовку;
3.6.6. вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
3.6.7 доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
3.6.8        відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
3.6.9 справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
3.6.10 захист професійної честі та гідності;
3.6.11 індивідуальну освітню діяльність за межами закладу;
3.6.12 творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
3.6.13    безпечні і нешкідливі умови праці;
3.6.14 подовжену оплачувану відпустку;
3.6.15 участь у громадському самоврядуванні закладу;
3.6.16 участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти
3.6.17 на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
3.7. Педагогічні працівники зобов’язані:
3.7.1 постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
3.7.2 виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
3.7.3 сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне та спихічне здоровя;
3.7.4 дотримуватися педагогічної етики;
3.7.5 поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
3.7.6 настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
3.7.7 формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
3.7.8 виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього середовища;
3.7.9 формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
3.7.10 захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території школи алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
3.7.11 дотримувтися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу загальної середньої освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
3.7.12 У закладі загальної середньої освіти обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України;
3.8. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракт) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства;
3.9. Обсяг навчального навантаження педагогічних працівників визначається на підставі тарифікації і затверджується Органом управління. Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
3.10. Батьки та особи, які їх заміняють, мають право:
3.10.1 захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;
3.10.2 звертатися до закладу загальної середньої освіти, органів управління освітою з питань освіти;
3.10.3 обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
3.10.4 брати участь у громадському самоврядуванні школи, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування школи;
3.10.5 завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
3.10.6 брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини або індивідуального навчального плану;
3.10.7 отримувати інформацію про діяльність школи, результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти у школі та його освітньої діяльності.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
3.11.1 виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоровя, здоровя оточуючих і довікілля;
3.11.2 сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
3.11.3 поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу; дбати про фізичне та психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
3.11.4 формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
3.11.5 настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
3.11.6 формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісністьУкраїни;
3.11.7 виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
3.11.8 дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку школи.
3.12Представники громадськості мають право:
3.12.1 обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
3.12.2 керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
3.12.3 сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу;
3.12.4    проводити консультації для педагогічних працівників;
3.12.5 брати участь в організації освітнього процесу.
3.13. Представники громадськості зобов’язані: дотримуватися Статуту закладу загальної середньої освіти, виконувати накази та розпорядження керівника закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного і психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.14. Державні гарантії здобувачам освіти.
3.14.1. Особи, які здобувають повну загальну середню освіту не за місцем проживання на період навчання забезпечуються підвезенням.
3.14.2. Органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
3.14.3. Орган місцевого самоврядування, у підпорядкуванні якого перебуває школа забезпечує безоплатним гарячим харчуванням:
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сімям;
- осіб інших категорій, визначених законодавством або рішенням органу місцевого самоврядування.
3.15. Державні гарантії педагогічним працівникам.
Держава забезпечує педагогічним працівникам:
- належні умови праці та медичне обслуговування;
- оплату підвищення кваліфікації;
- правовий, соціальний, професійний захист;
- диференціацію посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до кваліфікаційних категорій, встановлення підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) за педагогічні звання, надбавок за почесні звання;
- виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обовязків;
- виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;
- інші гарантії, визначені законами України.

ІV. Управління Біленченківським ЗЗСО І-ІІ ст.

4.1. Система управління закладом освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи повинні передбачати розмежування компетенції засновника, інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
4.2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник;
- уповноважений засновником орган;
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган управління закладу освіти;
- колегіальний орган громадського самоврядування.
4.2.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником – Гадяцькою міською радою та може здійснюватися через уповноважений орган на підставі рішення засновника, прийнятого у межах чинного законодавства.
4.2.2. Засновник закладу освіти:
- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;
- розриває строковий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.2.3. Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.2.4. Засновник закладу освіти зобов’язаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти ;
- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими потребами.
4.3. Керівник закладу.
4.3.1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особамиі діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.3.2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу або уповноваженого ним органу.
Керівник комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору та у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
4.3.3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
4.4. Колегіальні органи управління закладом освіти.
4.4.1. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.
4.4.2. Учителі Оснягівського ЗЗСО І ст.. є членами педагогічної ради Біленченківського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Гадяцької міської ради Полтавської області.
4.4.3. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.5.Громадське самоврядування в закладі освіти.
4.5.1. Громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхнії прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та управлінні закладом освіти в межах повноважень, визхначених законом та установчими документами закладу освіти.
4.5.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.
4.6. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти
4.6.1. Наглядова рада створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів.
4.6.2. Наглядова рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
4.6.3. Члени наглядової ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
4.6.4. До складу наглядової ради не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу.
4.6.5. Наглядова рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обовязковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

ІV. Управління Оснягівським ЗЗСО І ст.

4.1. Система управління закладом освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи повинні передбачати розмежування компетенції засновника, інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
4.2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник;
- уповноважений засновником орган;
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган управління закладу освіти;
- колегіальний орган громадського самоврядування.
4.2.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником – Гадяцькою міською радою та може здійснюватися через уповноважений орган на підставі рішення засновника, прийнятого у межах чинного законодавства.
4.2.2. Засновник закладу освіти:
- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;
- розриває строковий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.2.3. Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.2.4. Засновник закладу освіти зобовязаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти ;
- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими потребами.
4.3. Керівник закладу.
4.3.1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особамиі діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.3.2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу або уповноваженого ним органу.
Керівник комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору та у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
4.3.3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
4.4. Колегіальні органи управління закладом освіти.
4.4.1. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.
4.4.2. Учителі Оснягівського ЗЗСО І ст.. є членами педагогічної ради Біленченківського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Гадяцької міської ради Полтавської області.
4.4.3. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.5.Громадське самоврядування в закладі освіти.
4.5.1. Громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхнії прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та управлінні закладом освіти в межах повноважень, визхначених законом та установчими документами закладу освіти.
4.5.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.
4.6. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти
4.6.1. Наглядова рада створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів.
4.6.2. Наглядова рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
4.6.3. Члени наглядової ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
4.6.4. До складу наглядової ради не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу.
4.6.5. Наглядова рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обовязковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

V. Прозорість та інформаційна відкритість діяльності
Оснягівського ЗЗСО І ст.

5.1. Заклад загальної середньої освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та забезпечувати доступ до таких ресурсів шляхом розміщення їх в інформаційно-комунікаційних мережах.
5.2. Заклад загальної середньої освіти  забезпечує на своєму офіційному веб-сайті відкритий доступ до такої інформації:
-                статут закладу;
-                структура закладу;
-                освітні програми;
-                фактична кількість осіб, що навчається у закладі освіти;
-                мова навчання;
-                керівник закладу освіти;
-                педагогічні та науково-педагогічні кадри, їхній освітній та кваліфікаційний рівень, займана посада, досвід педагогічної діяльності;
-                наявність вакантних посад та проведення конкурсу на їх заміщення;
-                матеріально-технічне забезпечення закладу освіти;
-                результати моніторингу якості освіти;
-                річний звіт про діяльність закладу загальної середньої освіти;
-                порядок надання платних освітніх послуг та їхню вартість.
5.3. Заклад загальної середньої освіти на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює кошторис і звіт про надходження та використання всіх коштів, спрямованих на забезпечення своєї діяльності.
5.4. Перелік інформації, обов’язкової для оприлюднення закладом загальної середньої освіти може доповнюватися і уточнюватися спеціальними законами.

VІ. Система забезпечення якості освіти Оснягівського ЗЗСО І ст.

6.1. Система забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.2. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу загальної середньої освіти, що мають бути затверджені (погоджені) Піклувальною радою як основним колегіальним органом управління закладом.
6.3. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог Закону України «Про освіту» та спеціальних законів.

VІІ. Матеріально-технічна база Оснягівського ЗЗСО І ст.

7.1. До майна закладу освіти належать:
- нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, тощо.
- інші активи, передбачені законодавством.
7.2. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно закладу освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
7.3. Обєкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
7.4. Кошти, отримані від оренди нерухомого майна використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.
7.5. Державно-приватне партнерство здійснюється на основі договорів між органами місцевого самоврядування та приватними партнерами, які укладаются у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
7.5.1. Державно-приватне партнерство може передбачати:
- спільне фінансування закладу освіти, а також юридичних і фізичних осіб, які провадять освітню діяльність;
- утворення та спільне фінансування і розвиток баз практичної підготовки;
- розроблення і розвиток сучасних технологій освіти, навчання;
- здійснення заходів щодо соціального захисту та поліпшення житлових умов працівників системи освти та здобувачів освіти.
7.5.2. Фінансування державно-приватного партнерства може здійснюватися за рахунок:
- фінансових ресурсів приватного партнера;
- фінансових ресурсів, запозичених в установленому порядку;
- коштів державного та місцевих бюджетів;
- інших джерел, не заборонених законодавством.

VІІІ. Фінансово-господарська діяльність Оснягівського ЗЗСО І ст.

8.1. Фінансування здобуття загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
8.2. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути:
- державний бюджет;
- місцеві бюджети;
- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
- доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
8.3. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
8.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі загальної середньої освіти визначається керівником відповідно до законодавства. За рішенням керівника закладу загальної середньої освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

ІХ. Міжнародне співробітництво Оснягівського ЗЗСО І ст.

9.1. Заклад освіти має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами, тощо.
9.2. Заклад освіти має право провадити зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства на основі договорів, укладених ними з іноземними юридичними, фізичними особами, мати власний валютний рахунок, провадити спільні діяльність, у тому числі шляхом створення спільних підприємств (установ).
9.3. Заклад освіти, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

Х. Контроль за діяльністю Оснягівського ЗЗСО І ст.

10.1. Освітня діяльність закладу освіти провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства – Полтавською обласною державною адміністрацією.
10.2. Державний контроль за діяльністю закладу загальної середньої освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти і проводиться у формі інституційного аудиту.
10.2.1. Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.
10.2.2. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
- підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
10.2.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.
10.2.4. Інституційний аудит проводиться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит проводиться у плановому порядку.
10.2.5. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, або наглядової ради.
10.2.6. За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а ткож рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти.

XІ. Реорганізація або ліквідація Оснягівського ЗЗСО І ст.

11.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу загальної середньої освіти приймає засновник. Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
11.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
11.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.


Уповноважена особа засновника                                                                                  Л.І. Лукаш






















Комментариев нет:

Отправить комментарий